ساخت پادکست

پادکست چیست؟

از اصطلاح پادکست (Podcast) امروزه با دو معنای عام و خاص استفاده می‌شود.

معنای خاص و مفهوم دقیق و اصلی پادکست، فایلهای صوتی است که بر روی سرورهای مشخصی آپلود می‌شود و شما می‌توانید به کمک برنامه‌هایی که برای گوش دادن به پادکست طراحی شده‌اند، مشترکِ ‌‌آنها بشوید یا اصطلاحاً Subscribe کنید.

همچنین معمولاً امکان دانلود پادکست هم برای شما فراهم می‌شود و مجبور نیستید همیشه به صورت آنلاین به آن‌ها گوش بدهید.

بنابراین وقتی از اصطلاح پادکست به معنای دقیق آن استفاده می‌کنیم باید دو ویژگی زیر وجود داشته باشد:

  1. 1 –  شما بتوانید مشترک (Subscriber) آنها بشوید.
  2. 2 –  یک سلسله فایل صوتی وجود داشته باشد و نه صرفاً یک فایل صوتی (در غیر این صورت، مشترک شدن هم معنایی ندارد)

معنای عمومی‌ترِ پادکست چیست؟

امروز بسیاری از مردم و حتی فعالان حرفه‌ای تولید محتوا، خود را به تعریف بالا مقید نمی‌کنند. به همین علت پادکست محدوده‌ی بسیار گسترده‌تری را شامل شده است:

اصطلاح پادکست برای مجموعه فایل‌های صوتی که در وب‌سایت‌ها یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند نیز به کار می‌رود. حتی اگر امکان مشترک شدن برای آنها در نظر گرفته نشده باشد.

اصطلاح پادکست گاهی برای مجموعه فایل‌های ویدئویی نیز به کار می‌رود. حتی بسیاری از نرم افزارهای استفاده از پادکست، امکان مشترک شدن سرویس‌های ویدئویی را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

بنابراین ما در متمم معمولاً از اصطلاح مجموعه فایلهای صوتی استفاده می‌کنیم تا بهتر مشخص شود که منظورمان چه نوع محتوایی است.

با این روش، علاوه بر پادکست‌های واقعی و کلاسیک (با امکان Subscribe کردن)، فایلهای صوتی وب‌سایت‌ها (مانند رادیو مذاکره و رادیو متمم)، مجموعه فایلهایی که در نرم افزارهای پیام رسان یا شبکه های اجتماعی عرضه می‌شوند و حتی CD‌ها و DVD‌های صوتی هم شامل بحث ما خواهند شد

آینده‌ی فایل‌های صوتی و پادکست‌ها چه خواهد بود؟

طبیعی است با توجه به سرعت بالای تغییرات در فضای دیجیتال، پیش‌بینی تغییرات در افق زمانی بلندمدت (مثلاً پنج سال یا بیشتر) امکان‌پذیر نبوده یا لااقل چندان دقیق نیست.

اما مشخصاً در افق زمانی دو تا پنج سال عموم صاحب‌نظران معتقدند که روند گوش دادن به فایل‌های صوتی و پادکست‌ها افزایش خواهد یافت.

اتصال دائمی و پیوسته به اینترنت توسط موبایل‌ها و نیز گسترش خودروهایی که اتصال دائمی اینترنت دارند، در کنار رواج یافتن خودران‌ها، می‌تواند روند رو به افزایش مصرف محتوای صوتی را حفظ کرده و حتی تشدید کند.

جستجو

جدیدترین مطالب

استودیو کروماکی چیست؟

واژه استودیو و تصور دکورهای مختلف برای اکثر ما […]

استودیو کروماکی چیست؟

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری

 یک استودیو فیلمبردای متشکل از تجهیزات مختلفی است که […]

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری

استودیو صدا برداری

پیش از هر اقدامی لازم است به اطلاعات و […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ

مشاوره تبلیغات و برندینگ در دنیای امروزی برندینگ چرخ […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ

قیمت طراحی گرافیک سایت

قیمت طراحی گرافیک سایت گرافیک به عنوان یکی از […]

قیمت طراحی گرافیک سایت
ابراهیم صبوحی - مدیر برند ESpro
تولید محتوا خلاقانه شمیم مدیا در بازاریابی محتوایی اینستاگرام، ارزش افزوده زیادی برای برند ما خلق کرد.
حامد شاهمیری -استودیو سلامت/دانشگاه علوم پزشکی
بدون اغراق شمیم مدیا یک تیم حرفه ای برای ارائه خدمات با مبالغ مناسب و معقول می باشد
سپهر سخنور - مدیر تبلیغات شرکت ابراهیم
از تجربه موفقی که با تیم شمیم مدیا داشتم بسیار خوشحال و خرسندم، به امید موفقیت و رشد روزافزون

تهران - میدان شهر ری- خیایان رازی (24 متری)- پلاک 391 - ساختمان بانک اقتصاد نوین طبقه 2

021-55977001-3 info[at]shamimmedia.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آژانس تبلیغاتی شمیم مدیا می باشد.