Digital Marketing

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.

اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا  محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت :

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Digital Marketing

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند سایر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.

تذکر: در حال حاضر هم، در فهرست فوق، هم‌پوشانی‌هایی وجود دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین شیوه مورد اشاره قرار می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد استفاده قرار دادیم.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

استراتژی محتوا (Content Strategy)

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

تولید محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

جستجو

جدیدترین مطالب

استودیو کروماکی چیست؟

واژه استودیو و تصور دکورهای مختلف برای اکثر ما […]

استودیو کروماکی چیست؟

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری

 یک استودیو فیلمبردای متشکل از تجهیزات مختلفی است که […]

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری

استودیو صدا برداری

پیش از هر اقدامی لازم است به اطلاعات و […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ

مشاوره تبلیغات و برندینگ در دنیای امروزی برندینگ چرخ […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ

قیمت طراحی گرافیک سایت

قیمت طراحی گرافیک سایت گرافیک به عنوان یکی از […]

قیمت طراحی گرافیک سایت
ابراهیم صبوحی - مدیر برند ESpro
تولید محتوا خلاقانه شمیم مدیا در بازاریابی محتوایی اینستاگرام، ارزش افزوده زیادی برای برند ما خلق کرد.
حامد شاهمیری -استودیو سلامت/دانشگاه علوم پزشکی
بدون اغراق شمیم مدیا یک تیم حرفه ای برای ارائه خدمات با مبالغ مناسب و معقول می باشد
سپهر سخنور - مدیر تبلیغات شرکت ابراهیم
از تجربه موفقی که با تیم شمیم مدیا داشتم بسیار خوشحال و خرسندم، به امید موفقیت و رشد روزافزون

تهران - میدان شهر ری- خیایان رازی (24 متری)- پلاک 391 - ساختمان بانک اقتصاد نوین طبقه 2

021-55977001-3 info[at]shamimmedia.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آژانس تبلیغاتی شمیم مدیا می باشد.