فهرست

طراحی لوگو

لوگو چیست؟

لوگو یا علامت تجاری یک طرح گرافیکی می باشد که می‌تواند به صورت نوشتار، سمبل، علامت و یا ترکیبی از هر کدام این سبک ها با یکدیگر طراحی شود.

هر کسب و کاری نیاز به داشتن یک لوگوی منحصربفرد برای خود باشد و دلیل امیت داشتن یک لوگوی خوب در همین یک مثال خلاصه می شود شما زمانی که اسم شرکت Apple را میشنوید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد یک سبک گاز زده می باشد، یک لوگوی خوب به واسطه خلاقیت و منحصر بفرد بودن ماندگاری بسیار بیشتری در ذهن مخاطب دارد.

انواع لوگو

طراحی لوگو را می‌توان به سه گروه کلی تقسیم نمود:

استفاده از تصاویر : این لوگوها شامل آیکون، سمبل، پیکتوگرام و تصاویر می شوند. یعنی در طراحی آن از این المان های مختلف که معرف آن محصول یا کسب و کار هستند استفاده می شود. عموما لوگوهای تصویری در مقایسه با لوگوهای نوشتاری کمی پیچیده تر و غیر مستقیم تر هستند مثل شرکت اپل

استفاده از نوشتار: این نوع لوگو ها به چند سبک مختلف تقسیمی شوند.

        لوگوتایپ یا وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مانند لوگو دیسنی و یا توییتر

        مونوگرام: طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند مانند لوگو مک دونالد یا IBM

        تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد مانند لوگو کوکا کولا

لوگو ترکیبی : همانطور که از نام آن نیز مشخص است از ترکیب دو سبک نوشتاری و تصویری استفاده می شود مانند لوگو KFC

filfil

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

کریتبو

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

کلار

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

این یک عنوان است

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.