روابط عمومی چیست؟
اصلی ترین و ابتدایی ترین وظیفه ای که برای روابط عمومی تعریف میشود، ایجاد، نگهداری و تقویت تصویری مثبت از آن کسب و کار در ذهن مشتریان میباشد، تا مشتریان فعلی به نیکی از آن برند یاد کرده و باعث بازاریابی غیر مستقیم و جذب مشتریان جدید شود.
در واقع وجود بخش روابط عمومی در یک سازمان باعث برقراری ارتباطی بیشتر بین آن برند و جامعه مشتریان یا مخاطبان می شود که همین ارتباط مثبت باعث افزایش سطح اعتماد مشتریان، رفع مشکلات احتمالی آن و رضایت آنها می شود در واقع ورود این بخش باعث ایجاد روابط دوطرفه سودمند میشود.
انواع روابط عمومی
روابط عمومی در کل به دو دسته اصلی به نامهای درونگرا و برونگرا تقسیم بندی می شود
روابط عمومی درونگرا (Inbound PR) : در این مدل تمرکز تیم روابط عمومی بر روی ارتباطات (مشتریان قبلی و فعلی سازمان و راه های ارتباطی مستقیم) و رسانه های مخصوص خود سازمان (سایت، شبکه های اجتماعی) می باشد تا با برقراری ارتباط با مشتریان تجربه ای خوب از همکاری با آن برند در ذهن آنها ایجاد کنند بطور کل در این سبک که معمولا دیربازده می باشد بر برندسازی تمرکز دارد
روابط عمومی برونگرا (Outbound PR) :برخلاف روابط عمومی درون گرا در این مدل با پرداخت هزینه رسانه هایی (مانند خبرگزاری ها، تلویزیون، حساب های کاربری پر مخاطب در شبکه های اجتماعی)را برای معرفی برند در بین عامه مردم بدست می آوردند.
در این سبک واحد روابط عمومی به دنبال مشتریان احتمالی و سابق می رود و تمرکز اصلی آنها بازاریابی و فروش می باشد که بازدهی آن بصورت کوتاه مدت نمایان می شود
جستجو
سایر دسته بندی ها
جدیدترین مطالب
استودیو کروماکی چیست؟
واژه استودیو و تصور دکورهای مختلف برای اکثر ما […]

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری
یک استودیو فیلمبردای متشکل از تجهیزات مختلفی است که […]

استودیو صدا برداری
پیش از هر اقدامی لازم است به اطلاعات و […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ
مشاوره تبلیغات و برندینگ در دنیای امروزی برندینگ چرخ […]

قیمت طراحی گرافیک سایت
قیمت طراحی گرافیک سایت گرافیک به عنوان یکی از […]
