همانطور که میدانید امروزه در تمام صنعتها، کالاها، محصولات، خدمات و… مسئله برندینگ بسیار مهم و در واقع رقابت اصلی تحت عنوان برندینگ در حال انجام است و ما نیز در ادامه این مطلب قصد داریم مفصلا به مسئله مشاوره برندینگ بپردازیم.
پیش از هر توضیحی شاید لازم باشد توضیحی مختصر در مورد چیستی برندینگ داشته باشیم و در واقع به مجموع فعالیتهایی که در راستای ساخت، ارتقاء و بنام شدن یک برند صورت میگیرد برندینگ گفته میشود.
توجه داشته باشید که مطلب فوق تنها توضیحی کلی و مختصر از حوزه برندینگ است و فعالیتهای این استراتژی بسیار گسترده و پیچیده است اما هدف ما از ارائه این مطلب خودبرندیگنگ و چگونگی آن نیست بلکه قصد داریم به اهمیت و لزوم مشاوره برندینگ بپردازیم.
برندینگ شامل اجزاء مختلف یک برند است که کمک میکند برند مورد نظر به شکل واضحتری خود را تعریف کند و جایگاه خود را در بین رقبا بالا ببرد.
استراتژی برندسازی یا همان برندینگ به شما کمک میکند که اجزاء یک برند را به خوبی بشناسید و در حیطه کاری خود بهترین اجزاء را داشته باشید.
فرقی نمیکند که برند شما یک محصول، کالا، فرآورده، شرکت یا خدمات است در هر حال اگر بخواهید در مورد چیزی که قصد ارائه آن را دارید موفق باشید نیازمند یک برندینگ خوب و موفق است.
در نظر بگیرید که امروزه هزار مدل شکلات یا شرکت عمرانی در دنیا وجود دارد اما تنها برندهایی در دنیای شکلات و شرکتهای عمرانی معروف و موفق هستند که برندینگ یا استراتژی برندسازی اصولی و حرفهای داشتهاند.
فعالیتهای مشاوره برندینگ چیست؟
اکنون که متوجه شدیم در مشاوره برندینگ قرار است اصول داشتن یک برند قوی و اجزاء آن را یاد بگیریم بهتر است بدانیم که در مشاوره برندیگ در مورد چه چیزهایی قرار است کسب اطلاعات کنیم و آموزش ببینیم که در این زمینه میتوان به موارد زیر اشاره داشت.
-
نام برند
اگر شما کالا یا خدماتی برای عرضه دارید اما هنوز نامی برای برند آن انتخاب نکردهاید در مشاوره برندیگ به شما کمک میشود که نام برند مربوط، جذاب و مناسبی را انتخاب کنید و یا حداقل بتوانید اصطلاحات مثبتی در نام برند خود داشته باشید.
-
لوگو برند
پس از نام برند یکی از اصلیترین اجزاء هر برندی لوگو مخصوص آن است که گاهی بیش از خود اسم برند معروف میشود و در مشاوره برندینگ به شما ایدهها و راهنماییهایی جهت داشتن یک لوگو مناسب با کار و برند خود داده میشود.
-
ثبت برند
به کمک یک مشاوره برندینگ حرفهای شما یاد میگیرید که چگونه برند خود را به شکل رسمی و قانونی ثبت کنید و سلسله مراتب و مراحل آن را به راحتی طی کنید.
-
پیام برند
برند شما باید یک پیام یا شعار برای مخاطبان خود داشته باشد که در آن پیام کوتاه مشخص شود شما در حال عرضه چه چیزی با چه کیفیتی هستید و به نحوی مخاطب ادعا شما را در مورد کار خود دریافت کند.
-
سایت مخصوص برند
فرقی نمیکند که برند شما در حال عرضه کالا یا خدمات است در هر حال باید فضایی مخصوص برند شما وجود داشته باشد که در آن برند شما صدای خود را مخاطبان برساند، خود را به خوبی معرفی کند و نشان دهد که تا چه اندازه می تواند مفید باشد.
برند شما باید بتواند به سوالهای مخاطب خود مانند چه چیزی؟ چه کسی؟ به چه صورت؟ کجا؟ چرا این برند و… پاسخ دهد و وجود سایت، فضایی فوقالعاده برای پاسخگویی به مخاطبان در مور برند شما است.
در مشاوره برندینگ به شما کمک میشود که سایت مخصوص برند خود را با تمام استانداردهای مورد نظر راه اندازی کنید و یک لینک ارتباطی و فضای تبلیغی فوقالعاده و مخصوص را داشته باشید.
-
تگ لاین
تگ لاین در حوزه برندینگ به جملهای کوتاه و بسیار تاثیرگذار اتلاق میشود که جوهر وجودی برند شما را بیان میکند و باید مفهومی عمیق، پایدار و به یاد ماندنی داشته باشد و مشاوره برندینگ در انتخاب تگ لاین مناسب به شما کمک خواهد کرد.
-
تبلیغات
اصل ماجرا این هست که هرچقدر هم در موارد فوق بهترین انتخابها را داشته باشید در صورتی که تبلیغات موثر و مفیدی وجود نداشته باشد بی فایده است درست مانند مرواریدی در عمیقترین نقطه دریا که هرچقدر هم ارزشمند باشد تا وقتی کشف نشود کارآمد نخواهد بود.
بنابراین تبلیغات ستون برندسازی و اهرم حرکت آن است و بدون تبلیغات پیشرفت برند شما بسیار کند و دشوار است و در مشاوره برندینگ شما روشهای تبلیغات مناسب با خدمات و برند خود را در جامعه هدف آموزش خواهید دید و…
لازم به ذکر است که موارد ذکر شده تنها بخشی از وظایف کلی مشاوره برندینگ است و این حوزه مشاورهای تمام استراتژیهای مسیر برندینگ و جزئیات تاثیرگذار روی آن را مورد بحث قرار میدهد.
فواید مشاوره برندینگ چیست؟
در نظر بگیرید که به عنوان یک برند نوپا و تازه وارد در عرصه خود قصد دارید که با رقبای با سابقه و معروف در یک ماراتون شرکت کنید و اگر در این مسیر از راهنمایی افراد متخصص و باتجربه استفاده نکنید ممکن است حرکت شما در این مسیر کند و چه بسا میانه راه نا امید و تسلیم شوید چراکه دنیای رقابت بسیار گسترده است.
مشاوره برندیگ برای شما مصداق یک فرد متخصص و با تجربه است در حالی شما قرار است از مشاوره یک تیم بهرهمند شوید که هر کدام سالها تجربه و تخصص در زمینه برندسازی و رشد آن دارند و از فواید واضح و کلی مشاوره برندینگ میتواند به موارد زیر اشاره داشت.
- به کمک مشاوره برندینگ به راحتی تمام مراحل برندسازی را آموزش میبینید.
- در این مسیر بایدها و نبایدهای برندسازی به شما تذکر داده میشود.
- امکان پرسش هر سوالی که در حیطه برندسازی دارید از افراد متخصص وجود دارد.
- با جامعه هدف خود آشنا خواهید شد و نحوه برقراری صحیح با مخاطبان خود را یاد خواهید گرفت.
- لینکهای ارتباطی مطمئن و بهروز با مخاطبان خود ازجمله داشتن یک سایت موفق و پلتفرم شبکههای اجتماعی را آموزش میبینید.
- مشاوره برندینگ کمک میکنند در هزینههای خود در مسیر برند شدن صرفهجویی کنید.
- بهترین شکل تبلیغات را با توجه به هدف برند و جامعه مخاطبین خود را آموزش میبینید.
- مشاوره برندینگ در داشتن تبلیغات موفق با بازده بالا به شما کمک میکند.
- افق دید شما را نسبت به مسیری که در آن هستید وسیعتر و درک شما را به برندسازی قویتر میکند.
- ذهن شما را برای داشتن ایدههای خلاقانهتر و انتخابهای هوشمندانهتر در مسیر برندسازی باز میکند و…
جستجو
سایر دسته بندی ها

جدیدترین مطالب
استودیو کروماکی چیست؟
واژه استودیو و تصور دکورهای مختلف برای اکثر ما […]

تجهیزات لازم برای استودیو فیلمبرداری
یک استودیو فیلمبردای متشکل از تجهیزات مختلفی است که […]

استودیو صدا برداری
پیش از هر اقدامی لازم است به اطلاعات و […]

مشاوره تبلیغات و برندینگ
مشاوره تبلیغات و برندینگ در دنیای امروزی برندینگ چرخ […]

قیمت طراحی گرافیک سایت
قیمت طراحی گرافیک سایت گرافیک به عنوان یکی از […]

دیدگاهتان را بنویسید