مشاوره تبلیغات و برندینگ

فهرست مطالب
مشاوره تبلیغات و برندینگ

مشاوره تبلیغات و برندینگ

در دنیای امروزی برندینگ چرخ حرکت هر کسب و کار و بیزنسی است و بدون فعالیت‌ های برندینگ روند پیشرفت و توسعه یک برند بسیار کند خواهد بود. مخصوصا در بین رقبایی که از مشاوره تبلیغات و برندینگ بهره‌ مند هستند.

در مورد هر برند حقیقی و حقوقی که مربوط به یک کالا، محصول، فرآورده، شرکت و… است رشد و ترقی آن برند مستلزم داشتن یک استراتژی برندسازی یا برندینگ قوی است تا آن برند در بین رقبای همتای خود پیشی بگیرد و جایگاه خود را حفظ کند.
در واقع برندینگ فعالیت‌هایی در مورد خلق و ارزش‌ دهی به یک برند در ذهن مخاطبان است و وعده‌ هایی ارزشمند که قابل تحقق هستند به مخاطب داده می‌شود تا آن برند جایگاه خود را بین مردم پیدا کند.
فرقی نمی‌کند برند شما عرضه کننده کالا یا خدمات باشد در هر حال باید مشتری آگاهی لازم، احساس نیاز، تمایل به خرید و وفادارای لازم نسبت به برند شما را داشته باشد و این استراتژی برندسازی است تا شما مشتریان ثابت خود را داشته باشید.
در مشاوره تبلیغات و برندینگ چشم‌انداز شما نسبت به برندی که خلق کرده‌ اید و آینده آن توسعه می‌یابد و ظرف ذهن، ایده‌ها، خلاقیت و جسارت شما برای رشد برند نوپایی که دارید افزایش می‌ یابد.

تفاوت مشاوره تبلیغات و برندینگ

تفاوت مشاوره تبلیغات و برندینگ

در حقیقت نمی‌توان مشاوره تبلیغات و برندینگ را از یکدیگر تفکیک کرد. چرا که تبلیغات رکن اصلی و زیرمجموعه فعالیت‌ های برندینگ است و هرکدام از این دو بدون دیگری ناقص هستند.

فعالیت‌ های مختلفی در مشاوره برندینگ صورت می‌گیرد که شامل انتخاب لوگو، انتخاب تگ لاین، ساخت لینک‌ های ارتباطی با مشتریان، نحوه بازاریابی، تبلیغات و… است. بنابراین می‌توان گفت که تبلیغات زیرمجموعه برندینگ است.
تفاوتی که در مورد تبلیغات و برندینگ وجود دارد این است که مشاوره تبلیغات به تنهایی نیز می‌تواند صورت بگیرد. برای مثال، برندهایی که تمام بخش‌ های دیگر برندینگ خود را به خوبی انجام داده اند و تنها در تبلیغات ضعیف هستند؛ می‌توانند با مشاوره تبلیغات کسب و کار خود را ارتقا بخشند.

اما برندینگ بدون تبلیغات درست مانند ماشینی است که یک چرخ ندارد و نمی‌تواند حرکت کند. چرا که اوج هنرنمایی یک استراتژی برندسازی یا همان برندینگ در شکوفایی یک برند در بین مردم به تبلیغات آن برمی‌گردد.

بنابراین اگر در برندسازی خود احساس می‌کنید که همه چیز خوب پیش رفته است اما تبلیغات ضعیفی داشته‌ اید؛ می‌توانید به کمک مشاوره تبلیغات خلاءها و کمبودهای این بخش از برند خود را جبران کنید.
اما اگر برعکس، تبلیغات شما به خوبی جواب داده است اما در دیگر بخش‌ های برندینگ مانند نداشتن سایت برای برند خود مشکل دارید؛ باز هم می‌ توانید در مشاوره برندینگ زیرساخت‌ های برند خود را تقویت کنید.

اهمیت مشاوره تبلیغات و برندینگ

در دنیای امروزی حتی وقتی یک محصول، کالا یا خدمات جدیدی وارد بازار می‌شود به سرعت رقبای خود را پیدا می‌کند و در این ماراتون برد با برندی است که استراتژی برندسازی قوی و اصولی داشته باشد؛ در غیر این صورت با گمنام ماندن در دنیای برندها روبه رو می شود.
بنابراین لازم است که فعالیت‌هایی صورت بگیرد تا این باور در ذهن مخاطبان برند ایجاد شود که بهتر است برند مورد نظر را در بین رقبا انتخاب کنند و یک احساس نیاز همیشگی نسبت به برند در زندگی مخاطب وجود داشته باشد و بپذیرد که با وجود چنین کالا یا خدماتی زندگی او روال بهتری خواهد داشت.

برند شما باید به صورتی باشد که در زمینه خود ادعاهایی قابل تحقق داشته باشد و شعار برتری آن نسبت به رقبا قابل باور باشد و مشاوره تبلیغات و برندینگ به شما کمک می‌کند که پله به پله با محکم‌ترین قدم‌ها برند خود را پرورش دهید تا هیچ مسئله‌ای باعث تزلزل یا سقوط برند شما نشود.
ثبت یک برند اولین و آسان‌ ترین قدم در برندسازی است و پس از آن مراحل جدی‌ تر و حرفه‌ ای‌ تری وجود دارد که تعیین می‌کنند برند شما تا چه حد قدرتمند و پیشتاز باشد. پس اهمیت مشاوره تبلیغات و برندینگ، تازه پس از ثبت برند، خود را نشان می‌دهد.

مشاوره تبلیغات و برندینگ مناسب چه برندهایی است؟

مشاوره تبلیغات و برندینگ مناسب چه برندهایی است؟

یک تصور اشتباه بین عموم وجود دارد که مشاوره تبلیغات و برندینگ فقط برای برند های نوپا است. اما باید گفت، همان اندازه که یک برند نوپا نیازمند تبلیغات و برندینگ است یک برند معتبر نیز به چنین مشاوره‌ ای نیاز دارد.

رقابت در بین برندهای نوپا بسیار آسان‌ تر است و هرچقدر که یک برند بزرگ‌ تر و بنام‌ تر می‌شود؛ علاوه بر آن که رقبایی سرسخت‌ تر و قدرتری پیدا می‌کند بلکه حواشی که قصد تخریب آن برند را دارند نیز افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین یک برند مطرح نیز برای اینکه جایگاه خود را حفظ کند و بتواند کماکان پیشتاز باشد نیاز دارد که به صورت متوالی استراتژی برندسازی خود را آنالیز و مطابق با استاندارد های روز آن را آپدیت کند تا پاسخگوی نیاز جامعه هدف خود باشد.
در ضمن هیچ فرقی نمی‌کند که برند شما یک شرکت خدماتی، کالا، محصول یا محتوا باشد بلکه در هر زمینه‌ ای شما می‌توانید از کمک‌ های مشاوره برندینگ نهایت استفاده را ببرید.

بهترین مشاوره تبلیغات و برندینگ

امروزه مراکز، افراد و شرکت‌ های بسیاری وجود دارند که در فضای مجازی یا حقیقی در زمینه مشاوره تبلیغات و برندینگ فعالیت می‌کنند و در آن ادعاهای بزرگی دارند اما واقعا بهترین مشاوره برندینگ کدام است؟ به چه کسی باید در این زمینه اعتماد کرد؟
شما باید پیش از انتخاب مشاور یا مرکز مشاوره در مورد فعالیت‌های آن کاملا تحقیق کنید و در صورت امکان از افرادی که از آن مشاوره استفاده کرده‌اند؛ پرس و جو کنید که بازده مشاوره تا چه حد قابل قبول بوده است.

یک مشاوره ایده‌آل باید از تیم متخصص و مجرب تشکیل شده باشد و بتواند با صبر و متانت قدم به قدم در برندسازی به شما مشاوره دهد و پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشد.

شما باید پس از جلسات مشاوره، افق دید وسیع‌تر و بهتری را در خود احساس کنید و ایده‌های بهتری برای رشد برند خود در ذهن بپرورانید و یک مشاوره خوب شما را با واقعیت‌های موجود در مسیر کاری خود آشنا می‌کند. اما هرگز باعث احساس ناامیدی در شما نخواهد شد.

در مجموع اگر از مشاوره یک تیم حرفه‌ای در زمینه برندینگ برخودار باشید در مدت زمان کوتاهی به دست‌آوردهای چشم‌گیری در مورد برند خود خواهید رسید و موانع و مشکلات کمتری را در مسیر اهداف و توسعه برند خود تجربه خواهید کرد.

برای این منظور می توانید از تیم تبلیغات و برندینگ شمیم مدیا استفاده نمایید تا از سایر رقبا پیشی گرفته و موجب رشد کسب و کار خود شوید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هفت =